מוזיאון פרגמון - Pergamon Museum

המזרח הקדום בלב ברלין

היכן ניתן למצוא שער מבבל, מזבח מעיר יוונית קדומה וארמון מירדן? עד כמה שמפליא הדבר, כל אלה מרוכזים במוזיאון פרגמון אשר נמצא באי המוזיאונים שבברלין. מוזיאון פרגמון נחשב למוזיאון הגדול והמרשים ביותר בגרמניה.

מוזיאון פרגמון מכיל אוספים הכוללים ממצאים ארכיאולוגים מתקופת יוון העתיקה, רומי ואף אחורה יותר- מתקופת הבבלים והאשורים. במקום ישנו שפע עצום  של כדים, פסלים, פסיפסים, אריחים צבעוניים ומשובצים באבנים.

הכניסה אל מוזיאון פרגמון היא כמו כניסה לעולם קסום. חלקו הוא צבעוני יותר ומביא מניחוחות המזרח וחלקו בגוון אירופאי כמו פסלים בעלי מראה קלאסי.

הזמן עכשיו כרטיסים למוזיאון פרגמון >>

מוזיאון פרגמון - אי המוזיאונים ברלין
מוזיאון פרגמון - אי המוזיאונים ברלין
להכנס אל ההיכל

לא רק בתוך מוזיאון פרגמון (Pergamon Museum), המראה הוא מרשים ומחזיר אל עולם קדום. כבר מבחוץ ניתן להכנס אל האוירה המיוחדת של מקום המשמר תרבויות עתיקות. המבנה הוא בעל שלושה אגפים. שלושת אגפי המוזיאון הם אוסף העתיקות, המוזיאון לאמנות איסלאמית ומוזיאון המזרח התיכון.

אחד הממצאים המשמעותיים ביותר הם המזבח של פרגמון המוצג באגף של אוסף העתיקות. פרגמון היתה עיר יוונית הממוקמת באזור אנטוליה שבטורקיה. המזבח עשוי השיש נותר כמעט בשלמותו. כאשר עולים במדרגות אל עבר המזבח התחושה היא של מקדש אמיתי. את המדרגות המובילות אל המזבח מלווים עיטורים וגילופים מאבן וגם עמודים המשווים לכל האולם סגנון עתיק.

באותו אגף נמצא גם שער השוק של מילטוס. ממצא משמעותי אחר הוא שער אישתר ודרך התהלוכות בבבל. אלה נמצאים באגף של מוזיאון המזרח התיכון המציג פסלים, ציורים וממצאים נוספים מתרבויות אשור, שומר ובבל. כל אלה נמצאו באזור עיראק.

באמצעות כל הממצאים הללו ניתן בקלות לעבור מגרמניה המודרנית אל המזרח. להתרשם ממבנים שחלקם כמעט שלמים, לטייל בשוק, לעבור בין דוכני רוכלים המוכרים חפצי אמנות ואפילו להכנס למקדש.

הזמן עכשיו כרטיסים למוזיאון פרגמון >>

ממצאים ארכיאולוגים מהודו ועד כוש (כמעט)

באגף שהוא המוזיאון לאמנות איסלאמית ניתן להתרשם מן האמנות והעדינות האופייניות לאיסלאם. הקישוטים המסלוסלים והקוים העדינים מציגים את החלק העמוק, הרוחני ומלא היופי שבדת הזאת. ממצא מרכזי באגף זה הוא חזית של ארמון משאטה אשר הובאה אל מוזיאון פרגמון מירדן. הממצאים שבאגף זה הגיעו מאזור רחב ידיים: מהמזרח הקרוב ועד הודו וגם מספרד כך שהגיוון בו הוא עצום.

שעות פעילות :

מוזיאון פרגמון פתוח מידי יום החל משעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 18:00 בערב

בימי שני המוזיאון סגור

 

כתבות שאולי יעניינו אותך