קולטורפורום ברלין - Kulturforum Berlin

אמנות מגוונת ומבנים מעניינים

קולטורפורום ברלין (Kulturforum Berlin) מושך את תשומת לב המטיילים במקום כבר בשל צורתם ומבנם של המוסדות הקיימים בו. האדריכלות המעניינת והמודרנית מאוד ביחס לזמן הקמת המבנים, בעיקר שנות השישים והשבעים אפילו עוררו חילוק דעות בעיר.

בניין התזמורת הפילהרמונית מזכיר מעט במבנהו אוהל קרקס והוא בנוי מלבנים מאורכות בגוון צהוב. הגלריה הלאומית החדשה בנויה בשילוב של קירות העשויים זכוכית וגג ורצפה מתכתיים ומסביבה ישנה רחבה גדולה עם פסלים, והארכיטקטורה של מבנים נוספים היא מגוונת, כוללת שימוש בחומרים שונים וצורות בניה מסקרנות שמובילות אל המקום גם את אלה שלא תכננו לבלות יום מלא תרבות בעיר

🏛️ הזמן מראש כרטיסים לקולטורפורום ברלין >>

© Staatliche Museen zu Berlin / Maximilian Meisse
© Staatliche Museen zu Berlin / Maximilian Meisse
מרכז תרבות גם במערב

הקולטורפורום הוא מרכז תרבות הכולל כמה מבנים בתחומי אמנות שונים. לאחר שחולקה גרמניה למזרחית ומערבית עלה הצורך אצל כל אחת משתי המדינות החדשות להשלים את החסר אצלה. אם במזרח ברלין הוקם בית ספר גבוה למוזיקה שדומה לו היה רק במערב, במערב ברלין עלה הצורך להקמת מרכז תרבות שיכלול מספר מוסדות העוסקים בסוגים שונים של אמנויות בדומה לאי המוזיאונים אשר היה אז בשליטת גרמניה המזרחית.

הקולטורפורום ברלין כולל מוסדות העוסקים בתחום הספרות- ספריית המדינה, אמנות- הגמלדגאלרי והגלריה הלאומית החדשה, במוזיקה - מבנה התזמורת הפילהרמונית של ברלין ועוד. הקולטורפורום נמצא בסמוך לכיכר פוטסדאם ולטירגארטן המהווים מקומות מרכזיים וחשובים שהיוו סמל לגרמניה החדשה והחופשית. חופש זה בא גם לידי ביטוי, כאמור, בסגנון הבניה מלא היצירתיות.

🏛️ הזמן מראש כרטיסים לקולטורפורום ברלין >>

אמנות חדשה ועתיקה

בקולטורפורום ניתן למצוא אמנות מתקופות ובסגנונות שונים. הגלריה הלאומית החדשה מציגה מגוון יצירות משנות השישים והלאה. כל היצירות מוצגות במפלס התחתון של הגלריה. המפלס העליון, מפלס הכניסה בעל קירות הזכוכית וגג המתכת נחשבים כיצירה בפני עצמה. הגמלדגאלרי, היא המבנה החדש ביותר שהוקם ובנייתו הסתיימה רק ב- 1998 אך היצירות המוצגות בה, לעומת זאת, אינן מודרניות כלל.

אלה יצירות אמנות מהמאות ה- 13 ועד ה- 18. ישנו במקום חדר המוקדש לרמברנדט וכן יצירות של רפאל וציירים קלאסיים גדולים נוספים. במוזיאון לאמנות שימושית מוצגים תכשיטים, עבודות יד וכלים מתקופת ימי הביניים ועד היום.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך