פולקסבינה ברלין - Volksbuehne

תיאטרון לכל העם

תיאטרון פולקסבינה (Volksbuehne) הוקם ב- 1914 בשכונת מיטה שבחלקה המזרחי של ברלין. שכונת מיטה היוותה כר פורה להתפתחותה של פעילות תרבותית נרחבת והוקמו בה מגוון מוסדות תרבות. התיאטרון הוקם כתוצאה מפעילותן של תנועות עממיות במקום.

עד תחילת המאה העשרים תיאטרון היה נחשב למותרות ובהצגות זכו לצפות בעיקר עשירי העם. תיאטרון פולקסבינה, בפירושו המילולי: התיאטרון של העם, הוקם במטרה לאפשר גם למעמדות הנמוכים יותר לצפות בהצגות במחיר השווה לכל נפש וגם להעלות הצגות בעלות אופי חברתי אקטואלי שישמשו ככלי לביטוי ולהעלאת המודעות  בנושאים חברתיים בוערים.

תיאטרון איכותי לקהל הרחב

על המבנה של תיאטרון פולקסבינה היתה חרותה סיסמה: האומנות של העם. לתאטרון מטרות : האחת היא לספק תיאטרון לקהל הרחב והשנייה היא שהפניה לקהל הרחב לא תבוא על חשבון איכות ההצגות.

כך מנסה התיאטרון כל העת לפרוץ גבולות, לחדש ולהביא הצגות שיש בהן אמירה. הצורך לחדש הביא לכך שתיאטרון פולקסבינה היה התיאטרון הראשון אשר שילב את בהצגה גם מולטימדיה.

כמו מבנים ומוסדות תרבות רבים בברלין גם התיאטרון נפגע קשות במלחמת העולם השניה. לאחר שיקומו בשנות החמישים קיבל התיאטרון מראה פשוט ביותר, מבנה שאכן תואם את השם תיאטרון העם. 

תיאטרון פולקסבינה בעולם

בשנים האחרונות ניתן לראות שיתוף פעולה רב בין גרמניה למדינות העולם בתחום התיאטרון. גם תיאטרון פולקסבינה מהווה חלק משיתוף הפעולה הזה. בשנת 2004 אירח אותו תיאטרון הקאמרי אשר בו הועלה המחזה Forever young  בבימויו של מנהל התיאטרון פרנק קסטרוף.
בשנת 2013 במסגרת אירועי ימי ברלין האירו מיצגי תאורה ומוזיקה את כיכר הבימה בעזרתו של אדריכל תיאטרון פולקסבינה, אוסקר קאופמן.

תיאטרון פולקסבינה זוכה להערכה רבה על פעולתו ברחבי אירופה ונחשב לתיאטרון מוביל בגרמניה. הוא משתתף במיטב פסטיבלי תיאטרון ברחבי העולם כמו אדינבורו, אביניון ופסטיבלים נוספים.

פולקסבינה ברלין

 

כתבות שאולי יעניינו אותך