מוזיאון גרמניה המזרחית - DDR Museum

חזרה מזרחה לאחר הבריחה למערב ברלין

ישנן לא מעט תמונות המתעדות את הבריחה ההמונית ממזרח גרמניה למערבה דרך צ'ק פוינט צ'רלי עם נפילת החומה. עם בריחה זו, למעשה נמחקו עקבותיה של מדינה שלמה אשר אמנם לא היתה קיימת מספר רב של שנים אך בהחלט היה לה הווי ואופי משלה.

מוזיאון גרמניה המזרחית בברלין (DDR Museum) הוא פרויקט גדול מתוך מספר פרויקטים נוספים כמו הסרט "להתראות לנין", שנועד להתחקות אחר תרבותה של המדינה ולחיות אותה מההיבטים הטרויוויאלים והיומיומיים ביותר.

הזמן מראש כרטיסים למוזיאון גרמניה המזרחית >>

Photo by: DDR Museum
Photo by: DDR Museum

מוזיאון גרמניה המזרחית מציע לכל אדם המבקר בו להפוך למספר שעות לתושב מזרח גרמניה. יש לו שתי מטרות מרכזיות: הראשונה לספק את סקרנותו של אדם אשר שמע על המדינה הזו רק מסיפורים שהם לרוב שליליים והשניה לענות על געגועים הנוצרים עם הזמן אצל המזרח גרמניים לשעבר אשר בבת אחת בוצע אצלם ריסטרט לחיים חדשים ושונים לחלוטין.
לחיות את האוסטלגיה

אוסטלגיה זהו ביטוי שהפך שגור עם הזמן אצל המזרח גרמניים לשעבר ומשמעו נוסטלגיה למזרח גרמניה (אוסט=מזרח). מוזיאון גרמניה המזרחית הוא מוזיאון אינטראקטיבי המאפשר ואף מעודד את המבקרים בו לחוש, לראות, לטעום ולשמוע את גרמניה המזרחית גם מנקודת מבטו של האזרח "הקטן" ולא רק מנקודת מבטו של השלטון הקומוניסטי ומנהיגיו.
התצוגה במוזיאון מחולקת ל- 17 מתחמים העוסקים בהיבטים שונים של החיים, ביניהם: תקשורת, בניה, מגורים, חיי משפחה, אופנה, תרבות, בידור, חינוך, תיירות ועוד. ניתן לראות בתצוגה מוצרים שונים כמו מוצרי מזון, ביגוד ועוד.

הזמן מראש כרטיסים למוזיאון גרמניה המזרחית >>

לצאת לשופינג בגרמניה המזרחית

במהלך הביקור במוזיאון ניתן לטייל ברחובות משוחזרים של גרמניה המזרחית, לערוך קניות ולהרגיש אפילו את התחושות המעורבות בהם חיו האזרחים יום יום של בילוי וביצוע פעולות שגרתיות ומהנות אך תוך ידיעה מתמדת כי "האח הגדול" נמצא ועוקב אחר כל צעד.

יוזם ומקים המוזיאון, פיטר קנצלמן, הוא אנתרופולוג ולכן הקמת המוזיאון נעשתה מתוך רצון אמיתי ללמוד על חייהם השגרתיים והיומיומיים ביותר של תושבי מזרח גרמניה והמוזיאון הוקם לאחר מחקרים רבים בתחום. הירידה עד לפרטים הקטנים ביותר הפכה את המוזיאון למרתק והוא משמר פרק שהוא אמנם אינו ארוך אך בעל משמעות רבה בחייה של גרמניה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך