מפגש לחובבי הג'אז: פסטיבל הג'אז של ברלין

צלילים של ג'אז לפתיחת הקיץ

פסטיבל הג'אז המתקיים ברחוב ברגמן שברובע קרויצברג כבר מספר שנים והוא נחשב לאחד מהפסטיבלים הראשונים מתוך שלל הפסטיבלים המתקיימים בברלין בעונת הקיץ. פסטיבל הג'אז של ברלין (Bergmannstraßenfest) נמשך שלושה ימים החל מ- 30 ליוני ועד ל- 2 ביולי. כל ההופעות נערכות באוויר הפתוח.

בימים אלה מתמלאת קרויצברג בצלילי מוזיקת הג'אז אותה שרים ומנגנים מגוון רחב של הרכבים, להקות, אנסמבלים וזמרים. אמנם מוזיקת ג'אז הוא הז'אנר המוזיקלי המשותף לכולם אך כל אחד מהמשתתפים לוקח אותה למקומות אחרים ומוסיף לה את הסגנון האישי שלו.

מייקל וורקאמפ - נגן החצוצרה האגדי
מייקל וורקאמפ - נגן החצוצרה האגדי

פסטיבל הג'אז של ברלין הוא בינלאומי והמשתתפים אינם מגרמניה בלבד. בפסטיבל אמנם משתתפים מוסדות מוכרים בתחום הג'אז בברלין כמו בית הספר לג'אז של ברלין, אך גם לוקחים בו חלק מוזיקאים ממעל חמישים מדינות, כך שהמוזיקה היא מגוונת ורב תרבותית.

כאשר עוברים מבמה לבמה לאורך רחוב ברגמן מבחינים כמה סגנונות וגיוון ישנם בתוך מוזיקת הג'אז. מסיבה זו יצא שמו של הפסטיבל למרחוק ומגיעים אליו לא רק מקומיים אלא גם אורחים מחוץ לברלין ואפילו אורחים ממדינות אחרות.

רב תרבותיות גם באוכל

מלבד המוזיקה המגוונת  המתנגנת בכל פינה ברחוב, לפסטיבל הג'אז של ברלין אווירה פתוחה ומשוחררת. את הפתיחות והרב תרבותיות ניתן להרגיש בקלות גם  באוכל.

ברחבי קרויצברג פזורים דוכנים רבים של אוכל. מלבד אוכל הרחוב הגרמני הקלאסי כמו הנקניקיות, הכרוב החמוץ או הבירה ניתן לטעום אוכל ממטבחים רבים.

באוהל הגורמה מרוכזים דוכני שפים של המסעדות המפורסמות בעיר. ניתן למצוא דוכנים המוכרים אוכל איטלקי, אסייתי, דרום אמריקאי ועוד. אין ספק כי המוזיקה, האוויר הפתוח והאנרגיות שבאוויר מעוררות גם את התיאבון ודוכני האוכל הרבים בהחלט נותנים מענה על כך.

אמנות ופעילויות גם לילדים

דוכני האוכל אינם הדוכנים היחידים הפזורים ברחבי קרויצברג. גם יצירות אמנות מגוונות ניתן למצוא במתחם הפסטיבל. אמנים רבים פותחים דוכן בפסטיבל ומציגים את יצירותיהם. ניתן לראות עבודות יד כמו תכשיטים, תמונות, חפצי נוי ועוד.

אם חשבתם שבפסטיבל ג'אז נותן פחות מקום לילדים- לא כך הוא פסטיבל הג'אז של ברלין. כאן ישנם אזורים בהם מתקיימות פעילויות לילדים: עבודות יצירה, הצגות ומופעים מוזיקלים במיוחד עבורם. Bergmannstraßenfest הוא פסטיבל תוסס המספק חוויה רב חושית של טעמים, צלילים וצבעים לבני כל הגילאים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך