המוזיאון הפתוח בברלין - Museumsdorf Düppel Berlin

לחוות את חיי הברלינאים הכפריים לפני מאות שנים

קשה אולי להאמין, אבל ברלין ההומה, התוססת ושוקקת החיים, העיר מלאת האטרקציות והחדשנות היתה בעבר הרחוק, בימי הביניים ולפני כן, אזור כפרי. המוזיאון הפתוח של ברלין מראה וממחיש איך נראה האזור הכפרי של ברלין בעבר, לפני כשמונה מאות שנה, איך נראו הבתים, השטח החקלאי שסביבם, כיצד חיו אנשים, באילו מלאכות עסקו, מה גידלו בחווה ומה לבשו.

המוזיאון הפתוח בברלין אינו עוד מוזיאון בו עוסקים בעיקר בהתבוננות פסיבית. הביקור במוזיאון הפתוח הוא חוויה רב חושית של מראות, קולות, ריחות וטעמים, הכוללת הרבה פעילויות והתנסויות בתוכה, וכל זה בסביבה ירוקה וכפרית ממש בשכנות לעיר הגדולה.

הדגמת אריגה בנול עתיק
הדגמת אריגה בנול עתיק
כפר משוחזר מלפני 800 שנה

המוזיאון הפתוח של ברלין (Museumsdorf Düppel Berlin) הוא שחזור של כפר אמיתי שהיה בדרום צלנדרוף, האזור בו ממוקם המוזיאון. בקתות העץ הקטנות והבתים המעוגלים שנראים כאילו הגיעו מן הסט של שר הטבעות נבנו על סמך ממצאים ארכיאולוגים ועל פי תיאורים כתובים. כך גם האסמים, האזורים בהם גדלים בעלי החיים, מטעי הפרי והשדות ובתי המלאכה.

המבנים והנוף של אותה תקופה פרושים על פני כ- 160 דונם. מרחבים ירוקים שבתוכם משובצים המבנים הקטנים יוצרים אמנם נוף פסטורלי אך לא רק שקט ושלווה שררו באזור באותה תקופה. במאה ה- 12 היו מאבקים על האזור בין אלברכט "הדב" שהיה משבט גרמני (שיתכן שברלין נקראת על שמו) לבין הסלווים. סיפורים רבים נטוו סביב מאבקי הכוחות הללו, אך במוזיאון הפתוח בברלין תוכלו דווקא לראות ולחוות את חיי השגרה של תושבי הכפר ופחות את המלחמות, כולל משחקים בהם שיחקו הילדים באותה תקופה.

מטוויית חוטים ועד אפיית לחמים

לאחר שהתרשמתם מן היופי של המקום, שטפתם את העיניים בכרי דשא ירוקים, שפע של עצים ובעלי חיים הגדלים בחוות הכפר, זה הזמן לעבוד: בואו להכיר את המלאכות בהן עסקו תושבי הכפר ביום יום.

ברחבי המוזיאון הפתוח של ברלין פרושים ביתנים שבכל אחד מהם תוכלו לראות הדגמה של המלאכות: כיצד הופך צמר הכבשים לחוט? כיצד נאפו לחמים באותה תקופה? (מה שבטוח, הריח שבאוויר והטעם של לחם חם מהתנור לא השתנו במשך שנים...), כיצד הכינו דבש? איך הכינו כלי קרמיקה או ברזל?

על כל השאלות הללו ועוד תקבלו את התשובות מהמדגימים שחקנים לבושים כמו פעם שיראו את המלאכה וגם יתנו לכם להתנסות בה. תוך כדי הבילוי במוזיאון הפתוח בברלין תעברו מסע בזמן ותרגישו במקום אחר לגמרי.

שעות פעילות

המוזיאון פתוח בימים שבת וראשון החל משעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 18:00 בערב

בקתה כפרית - ברלין לפני 800 שנים
בקתה כפרית - ברלין לפני 800 שנים
 

כתבות שאולי יעניינו אותך